Minu unistuste päev

Andrei unistuste päev

Andrei sai teada, mis tunne on lennukit juhtida

Kohtusime Andrei perega ühel tavalisel vihmasel sügispäeval. Kuigi väljas oli vihmane ja külm, siis perega suhtlemisel oli tunne, et päike särab. Kohe saime teada, et Andrei on asjalik ja tal on mitmeid hobisid: näiteks arvutimängud ning Jaapani kultuur – poiss püüdis ise hieroglüüfe õppida. Enne kui ta oma soovidest rääkimist alustas, istus ta ja mõtles pikalt, mis on tema tõeline unistus. Selgus, et Andrei ei ole kunagi lennanud lennukiga ja tema päev võiks olla seotud lendamisega.

Põnev lennundusmaailm

Unistuste päeva alustasime Tallinna Lennart Meri lennujaamas. Meid oodati VIP-tsoonis ning seal tutvustati meile, kuidas lendavad tähtsad inimesed. Saime näha ka lennujaama igapäevatööd ja lõpuks sõitsime uhke Mercedesega mööda lennurada. Andrei jaoks oli väga huvitav, kui lennukid samal ajal maandumist alustasid. Ekskursiooni lõpus anti Andreile lennujaama poolt kingitus. Ees ootas tee Tartu Lennuakadeemiasse.

Tartu Lennuakadeemias kohtusime neljandal kursusel õppivate Agnese ja Raidoga. Päevakangelast Andreid ootas ees suur üllatus – lennusimulaator. Andrei kutsuti kõige tähtsamale kohale, milleks on piloodi iste, ja Raido istus tema kõrvale. Raido selgitas Andreile, kuidas lennukit juhtida. Kõik näidikud ja tähtsamad nupud vaadati koos üle. Seejärel alustasime “lendamisega…” Kõigepealt proovisime lennuki õhkutõusmist, tegime mõned ringid Tallinna kohal ja proovisime maanduda. Andrei tundis ennast nii uhkena, et ta sai lennukiga ise reaalselt lennata. Samas tunnistas poiss, et rool oli väga raske. Viimasena lendasime Ämari lennubaasi ja tagasi. Pärast lennutundi oli Andreil võimalus Raidolt ja Agneselt uurida, mida ja kuidas nad õpivad, et piloodiks saada. Ekskursiooni lõpus anti Andreile tunnistus, et ta on edukalt läbinud lennusimulaatori kursuse. Tegime mõned pildid ja läksime sööma.

Päev oli pikk ja kõhud nõudsid oma osa. La Dolce Vita restorani toredad töötajad juba ootasid, et meid võõrustada.Saime nautida spetsiaalselt meile koostatud menüüd. Kohapeal valisime endale välja imemaitsvad pastad ja pitsad ning Andrei otsustas lõpetuseks maasikajäätise kasuks.

Avastused AHHAA keskuses

Seejärel otsustasime kõndida läbi Tartu vanalinna hotelli poole. Saime nautida kaunist jõulukuuske ja säravaid linnatulesid. Andrei ja ema jätsid oma asjad hotelli ja olime valmis edasi minema.

Järgmine peatus oli AHHAA keskus, kus veetsime mitu tundi ja saime proovida kõiki eksponaate. Andreile pakkus suur huvi, kuidas eksponaadid töötavad, eelkõige nende mehhanismid.

Talle väga meeldis peeglilabürint, kus ta käis lausa mitu korda. Kõikidel oli väga lõbus, nii ema kui Andrei tegid palju pilte. Lõpuks Andrei tunnistas, et ta on natukene väsinud ning seejärel otsustasime pere saata puhkama.

Pere sai nautida Dorpati hotelli ilusat vaadet, mugavusi ja õhtusööki hotelli restoranis. Päevakangelane Andrei sai meilt hotellis veel ühe kingituse, milleks oli Jaapani-Vene sõnaraamat ja kaart koos vihjega, et üllatused jätkuvad ka järgmisel päeval. Pere saabus tagasi Tallinna Bussijaama, kus Andreid ootas koos viimase üllatusega meie särasilmne vabatahtlik Oksana. Andrei silmad lõid särama ja pisarad tulid silma kui ta sai teada, et tema viimaseks suureks kingituseks on kitarr. Ta ütles, et see oli tema kõige suurem salasoov ja ta oli nii õnnelik, et me oskasimegi täita tema suure unistuse.

PERE TAGASISIDE

Ema ja Andrei olid väga tänulikud korraldatud päeva eest, kus nad said uusi ja põnevaid teadmisi ning kogemusi. Andrei ütles, et talle ei ole spetsiaalselt kunagi varem keegi tervet unistuste päeva organiseerinud ja see oli tema jaoks väga eriline. Nad on väga tänulikud, et on olemas fond, kes täidab laste unistusi.