Karle unistuste päev

Toetajad ja koostööpartnerid

Green Cove Travel OÜ (rahaline toetaja), Downi Sündroomi Ühing, Fotograaf Kelly Rihe

Vabatahtlikud

projektijuht Kaisa Saarmann, Maris Kuum, Ken Tiivel ja keeletoimetaja Elge Lind

Continue Karle unistuste päev

Südamega korraldatud, südamega ka kogetud

Karle on eriline poiss, tal on Downi sündroom. Karlega on vaja rohkelt kannatlikku meelt, püsivust ja ka kavalust ning kõik ettevõtmised, mis tavalastega tehtud saab, saab ka temaga. Pere on püüdnud toimetada ja elada nii, et kõik oleks võimalikult tavaline ja midagi ei jääks tegemata. Samas on vanemad püüdnud ka Karle vendadele Karlile ja Rasmusele võimalikult tavalist elu võimaldada ja kogeda palju uusi seiklusi, et poisid ei jääks mingitest kogemustest ilma erilise venna tõttu.

Selle toreda meeskonnaga kohtusimegi nende hubases koduhoovis. Ajasime juttu ja saime teada, mida toredat koos perega igapäevaselt tehakse ning kui rõõmsalt trennides käiakse. Karle on vahva ja aktiivne poiss, kes vajab huvitavat ja arendavat tegevust, muidu hajub tähelepanu kiirelt.

Peagi selgus, et Karle kõige suurema tähelepanu saavad trummid ja Trad.Attack, mida kuulatakse igal võimalusel – hommikusöögi kõrvale, kooli minnes ja õhtul enne undki. Samuti on ta suur korrakaitse armastaja ning kutsub peret korrale nii turvavöö kinnitamise kui muude liikluseeskirjade täitmise osas.

Kohtumiselt lahkudes olime kindlad, et eelkõige peame saama ühenduse Trad.Attackiga ning siis juba teisi toredaid asju juurde mõtlema. Asjaolude tõttu kujunes Karle unistuste päev kahepäevaseks.

Virgutav ronimine ja lemmikartistid

Alustasime päeva Ronimisministeeriumis. Seal sai näha ehedat Karlet – kui poisil on asi tehtud ja võistelda pole vaja, siis aitab küll, teeme midagi, mis talle rohkem meeldib. Vennad näitasid oma osavust nii ronimisel kui pinksimängul ning enne veel, kui edasi liikusime, sai kõht mõnusalt Kookeri pannkooke täis söödud.

Seejärel andsime vihje, et sõidame koos Vabaõhumuuseumisse. Seal võttis meid vastu Anni, kellega koos jalutasime läbi muuseumi ning andsime lastele mõistatada, mis ees võiks ootamas olla. Kohale jõudes tervitas meid rõõmsalt Tõnu, Trad.Attacki trummar, kes võttis Karle kohe trummide ligi. Peagi saabusid ka teised bändiliikmed, Sandra ja Jalmar.

Tulime nende lava- ja heliproovi vaatama, mis oli ettevalmistuseks õhtusele esinemisele. Koos Karlega võeti ette nii mõnedki soovilood, mille ajal Tõnu sai edukalt ka trummid Karle abiga ära häälestada. Kohtumine oli äärmiselt soe ja vahetu ning kõigil olid näod nalja täis. Bänd kinkis oma särgi, uusima plaadi, kõhukoti ning trummipulgad. Siirast õnne nende pere silmades oli raske varjata.

Politseikopteriga lendama

Kohtusime perega Tallinna lennujaamas. Meid võttis vastu Politsei- ja Piirivalveameti lennusalga liige Fred, kes viis meid tutvuma politseikopteriga. Tutvustati erinevaid päästevahendeid ja -viise. Poisid said küsida palju huvitavaid küsimusi ning seejärel ootas ees lennureis Harjumaa kohal.

Lennu ajal tutvustati ka kaamerat, millega vajadusel inimesi otsitakse. Karlele näis lendamine väga meeldivat ning omavahel suheldi aktiivselt mikrofonide kaudu. Lennusalgalt saadi kingiks rinnamärk ja kingikott.

Saame ilma kõhklemata öelda, et Karle unistused said edukalt täidetud ning meie rõõm oli piiritu neid õnnelikke silmi nähes.

Aitäh, Karle, oled nii vahva ja tubli!

Vaata ka neid unistusi

Kirjuta meile, kui soovid kedagi nomineerida!