Marteni unistuste päev

Vabatahtlikud

Marianne Rand, Grete-Liis Lepp, Mädleen Mustonen, Andra Viidikas, Elge Lind (keeletoimetaja), Mari Skuin (veebihaldur)

Continue Marteni unistuste päev

Ägedad autod, suured laevad, tankid ja helikopterid!

Martenile meeldivad tankid, lennukid ja kopterid ja lennata sooviks ta ühel päeval ka ise. Veel vaimustub Marten ägedatest autodest ja suurtest laevadest. Ta on suur arvutimängude sõber ning ta lemmikmuusikat teeb Nublu. Poisi lemmiksöögiks on burgerid ning jäätis päästab alati päeva.

Marteni esimene unistuste päev algas Tallinnas, kus Politsei- ja Piirivalveamet poisi koos emaga vastu võttis. Tutvustati kopterit ning lennati sellega Ämari lennubaasi. Kopter maandus turvaliselt lennurajal, Martenil olid vastas meie Ämari lennubaasi saatjad Erik ja Kadi ning fondi vabatahtlikud. Marteni silmad särasid – päev oli igal juhul alanud väga põnevalt. Ämari lennubaasis toimusid sel päeval kõrgemad riigikaitsekursused. Nii tekkis meil suurepärane võimalus saada osa väga paljust, millest tavaelus ei oskaks unistadagi. Otse lennurajalt sõitsime kohtuma kaitseväe juhataja kindralmajor Martin Heremiga, kes kinkis Martenile oma mündi. Kõrval seisnud kaitseväelane märkis, et temal pole õnnestunud seda 30 aasta jooksul saada – selline suur au oli meie unistajal! See oli ootamatu ja uhke kohtumine. Edasi avanes meil võimalus näha lähedalt lennubaasi päästemasinat – vaatasime, kuidas toimub õnnetuse korral lennuki kustutamine ning kõige lõpuks saime päästemasinaga veel sõitagi.

See oli alles algus. Meil oli võimalus sõita ka Pasi (amfiibne soomustransportöör) ning jalaväe soomusmasinaga, viimane oli kindlasti Marteni jaoks üks põnevamaid kogemusi. Poiss sai ka Scoutspataljoni tunnistuse. Edasi demonstreeriti veekahurit, mida politsei kasutab rahvahulkade laialiajamiseks. Tuul oli täpselt “õigelt” poolt ja nii saime ka ise aru, kui lihtne on inimesi vett pritsides eemale ajada. Seejärel kuulsime lähenemas kopterit ja juba laskus K-Komando mööda köit kopterist alla, ühe mehega koos ka nende koer. Meile etendati relvavahetusdiili kurjategijate poolt ja K-Komando sekkus tehingusse. Koer võttis ühe kurjategija maha ja hoidis teda seni, kuni mehed kohale jõudsid. Peale showd tutvusime politsei kiirreageerijate varustusega ja saime sõita nende soomusautoga. Viimastega tehakse Eestis rahavedusid.  Lõunat sõime koos päris sõduritega. Peale lõunat uudistasime Logistikapataljoni sõdurite elu kasarmus, tutvusime nende varustuse ja relvastusega. Nägime, millised on nende olmetingimused ja küsisime palju küsimusi aega teenivatelt sõduritelt.

See päev oli kuhjaga täis emotsioone, kõik oli nii põnev ja uus. Marteni lemmikuteks jäid sõit PPA kopteri ja soomusmasinaga. Koju kaasa sai poiss palju kingitusi päeva jooksul kohtutud inimestelt. Suur aitäh neile kõigile!

Kirev autodemaailm

Meie unistuste päeva teine osa algas Balbiino kingitusekoti üleandmisega. Jäätised jäid muidugi esialgu koju Martenit ootama, sest esmalt vajasid unistused täitmist.

Võtsime suuna Luxury Collection autosalongi poole Poordi tänaval. Väga uhke! Me keegi ei olnud kunagi näinud korraga nii palju nii ägedaid masinaid, võttis lausa silme eest kirjuks. Ei osanud kusagilt alustada – Ferrari, Porsche ja teised superautod. Meid võõrustas juhataja Torsten Kihlmani, kes tutvustas masinaid ja viis Marteni Ferrari 812 Superfastiga demosõidule. Võimas mootorimüra ja kiirused panid Marteni silmad särama ja suu naerule! Saime tulevikuks auto välja valitud!

Aga ega küll küllale liiga ei tee – ees ootas kohtumine Alfons Hakansi vedurlaevadega Pallas ja Triton. Laevade kaptenid ootasid meid juba Muuga sadamas. Martenil oli võimalus näha laeva mootoriruumist kuni kaptenisillani. Laevade kinnitusotsad lasti lahti ning me läksime merele, tegime laevadega ringe akvatooriumis, proovisime keerata nii paremale kui vasakule, aga ka liikuda külgsuunas. Martenil avanes võimalus proovida ise vedurlaeva juhtimist. See oli nii vahva kogemus, et laevalt maha tulles oli Marten kindel – temast saab ühel päeval laevakapten. Kertul Alfons Hakansist oli Martenile tee peale ka kingitus kaasa anda.

Kosutav burksieine

Aeg oli tagasi maa peale tulla ning nii sõitsime Silberauto poolt antud ülimugava Mercedes-Benz bussiga Muugalt linna tagasi. Tee peal jõudis Marten teha ühe kosutava uinaku ja seejärel arutasime, millised unistused võiksid veel täituda või kas üldse on veel unistusi. Meenus unistus burgeritest. Selgus, et Soo tänava Uulits ongi järgmine sihtkoht. Uulitsa üks asutajatest, Mario, juba ootas meid. Martenil oli suurepärane võimalus minna ja piiluda kööki, kuidas tema burger kokku pannakse. Köök on ikka üks põnev koht – veiselihapihvid särisesid grillil ning burgerikuklid ootasid kokkupanemist. Söögi lõpetas magus koogiamps. Uulitsa megamaitsvad burgerid olid täpselt õige valik meie tühjadele kõhtudele. Mario poolt kingitud ägedad Uulitsa t-särgid jäävad seda kohtumist pikaks ajaks Martenile ja tema õele meenutama.

Õhtune spaa

Andsime Martenile üle kingitused tema lemmikutelt – Nublu t-särgi Ballzylt, Legends Dineri kinkekaardi burgeritega maiustamiseks ning Forum Cinemas kinopiletid koos popkorni ja jookidega.

Päeva lõpetas Marteni ja ta pere jaoks ööbimine Swissotell Tallinn hotellis koos spaa külastusega. 25-nda korruse peresviit meeldis kõigile, eriti uhked olid supervaated linnale.

Kohtusime Marteniga peale spaa külastust veel korraks, et anda üle õhtuseks maiuspalaks Poke Bowli poolt tehtud vrapid ja magusad ampsud. Muljed spaast ja hotellist olid pere jaoks ikka veel ülevad.

Liftide juures ütles Marteni noorem õde tabavalt: „Kõik unistused said täidetud!“

Vaata ka neid unistusi

Kirjuta meile, kui soovid kedagi nomineerida!